NOWOCZESNE FINASNE Efektywność podejmowania decyzji na bazie danych finansowych i operacyjnych, ich jakość i skuteczność, wynikają z odpowiedniej organizacji i kultury pracy oraz wykorzystania nowoczesnych systemów IT.
7 czerwca 2018, godz. 10:00, Mokotowska Square, Warszawa ul. Mokotowska 49
Wychodząc naprzeciw takim właśnie potrzebom zapraszamy na spotkanie, którego celem jest propagowanie najlepszych praktyk w zakresie optymalizacji procesów finansowych w nowoczesnych organizacjach! W trakcie spotkania, mającego charakter konferencji a zarazem wymiany praktycznych doświadczeń, poruszymy następujące tematy:

Proces Planowania Top Down
Na praktycznym przykładzie firmy FMCG opowiemy w jaki sposób globalne cele strategiczne firmy – często zwane wytycznymi Zarządu do planowania – dotyczące sprzedaży można przełożyć na cele cząstkowe dla segmentów biznesu, kanałów dystrybucji, głównych klientów aż do poszczególnych SKU. Pokażemy też w jaki sposób połączyć planowanie Top Down z tzw. planowaniem oddolnym Bottom Up. Zademonstrujemy w jaki sposób proces planowania Top Down wspiera profesjonalny system FlexiReporting.

Nowoczesne organizacje automatyzują procesy planistyczne i raportowe
Dynamiczny rozwój profesjonalnych narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie, ich rozsądny poziom cenowy powinien skłaniać firmy do odchodzenia od skomplikowanych i uciążliwych plików excelowych. Na praktycznych przykładach pokażemy zalety wdrożenia profesjonalnego narzędzia FlexiReporting w pełni automatyzującego procesy budżetowania, prognozowania oraz raportowania zarządczego w firmach. Pokażemy jak takie narzędzia z sukcesem działają w międzynarodowych grupach kapitałowych oraz mniejszych organizacjach.

Praktyczny przykład opowiadający o Zespole Księgowości (Centrum Usług Wspólnych) największej polskiej firmy farmaceutycznej – Polpharma
O ewolucji jego zmian organizacyjnych, zmianach w kulturze zarządzania i podnoszenia efektywności przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych opowie Financial Director of Consolidation & Reporting – Wojciech Rosa
W trakcie dyskusji dzielić się będziemy praktycznymi przykładami i doświadczeniami z projektów, które zrealizowaliśmy dla wiodących polskich firm. Historie naszych klientów dość klarowanie pokazują, iż nawet w świetnie zorganizowanych zespołach księgowych, istnieje nadal potencjał do kolejnych usprawnień, pozwalających na obniżenie kosztów lub poprawę jakości wykonywanej pracy.
Agenda spotkania
Planowanie Top Down na przykładzie firmy FMCG z praktycznym przykładem implementacji w systemie FlexiReporting.
- Mariusz Sumiński, Dyrektor w FlexiSolutions.
Na praktycznych przykładach pokażemy zalety wdrożenia profesjonalnego narzędzia FlexiReporting w pełni automatyzującego procesy budżetowania, prognozowania oraz raportowania.
- Mariusz Sumiński, Dyrektor w FlexiSolutions.
Ewolucja zmian organizacyjnych, zmiany w kulturze zarządzania i podnoszenia efektywności przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych.
- Wojciech Rosa, Financial Director of Consolidation & Reporting w Polpharma.
Opierając się na przykładach naszych klientów, opowiemy o korzyściach z wdrożenia narzędzi wspierających proces zamknięcia miesiąca i weryfikacji sald bilansowych (Systemy FlexiClosing i FlexiReconciliation).
- Mariusz Sumiński, Dyrektor w FlexiSolutions,
- Wojciech Kopcik, Członek Zarządu FlexiSolutions.
Historie naszych klientów dość klarowanie pokazują, iż nawet w świetnie zorganizowanych zespołach księgowych, istnieje nadal potencjał do kolejnych usprawnień, pozwalających na obniżenie kosztów lub poprawę jakości wykonywanej pracy.
- Szymon Churski, MDDP Finanse i Księgowość.
Poznaj naszych prelegentów

Wojciech Kopcik – Członek zarządu w FlexiSolutions, biegły rewident. W latach 1996-2004 pracował w biurze Ernst & Young w dziale audytu na stanowisku menedżera, a w latach 2004-2006 pełnił funkcję Dyrektora ds. Finansów i Księgowości w Grupie Polpharma. Posiada bogate doświadczenie z zakresu finansów i księgowości oraz w kierowaniu zespołami przygotowującymi min. projekty dotyczące usprawnień funkcji finansowych i księgowych, optymalizacji procesów biznesowych oraz systemów raportowania. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i finansów na Krakowskiej Akademii Ekonomicznej. Posiada również kwalifikacje ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).
Doświadczony praktyk i wykładowca, oprócz działalności doradczej od wielu lat prowadzi szkolenia zarówno otwarte jak i zamknięte dla spółek z wielu branż oraz warsztaty z obszaru finansów.

Szymon Churski – Partner w MDDP Outsourcing, doradca ds. SSC. W 1997 rozpoczął pracę w międzynarodowej firmie doradczej Arthur Andersen, w której specjalizował się we wdrażaniu rozwiązań biznesowych opartych na systemach klasy ERP (Oracle, SAP R/3, JDEdwards). Karierę kontynuował w Andersen Business Consulting i Deloitte Business Consulting, w których realizował projekty wdrażania centrów usług wspólnych (SSC) i prowadził projekty reorganizacyjne oraz redukcji kosztów. Obecnie skupia się min. na:
- wykorzystaniu outsourcingu jako narzędzia do optymalizacji kosztów i poprawy jakości działania przedsiębiorstw, również z wykorzystaniem systemów informatycznych (np. workflow do przetwarzania faktur zakupu)
- optymalizacji działania księgowości (przeglądy procesów, analizy porównawcze, oceny wsparcia procesów biznesowych przez systemy IT, przygotowywanie koncepcji i projektów rozwiązań IT, opracowywanie rekomendacji dotyczących usprawnień działania, projektowanie struktur organizacyjnych z etatyzacją, projektowanie ścieżek obiegu i akceptacji dokumentów, optymalizacja wykorzystania systemów typu workflow).
Jako doradca pracował dla największych polskich oraz międzynarodowych firm.

Mariusz Sumiński – Dyrektor w FlexiSolutions. Odpowiada za ofertę produktów i usług w obszarze finansów i controllingu. Zarządza rozwojem i wdrożeniami rozwiązań FlexiSolutions. Ekspert w zakresie projektowania i wdrożeń nowoczesnych systemów IT usprawniających procesy biznesowe i dostarczających informację menadżerską na wszystkich poziomach firmy. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Ukończył studia podyplomowe w zakresie Międzynarodowych Standardów Rachunkowości oraz studia doktoranckie w dyscyplinie Zarządzanie na Akademii Leona Koźmińskiego.
Autor wielu artykułów specjalistycznych publikowanych na łamach prasy branżowej.

Wojciech Rosa – Dyrektor w Grupie Polpharma. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w finansach w międzynarodowych grupach kapitałowych. Specjalizuje się w kontrolingu procesów produkcyjnych, badań i rozwoju oraz konsolidacji finansowej. Zajmuje się tematem wpływu kultury organizacyjnej na raportowanie finansowe.
Od roku 2011 pełnił funkcje dyrektora korporacyjnego kontrolingu, a od 2017 roku funkcje korporacyjnego dyrektora finansowego Grupy Polpharma odpowiedzialnego za planowanie finansowe i konsolidację. Prowadził projekty wdrożenie systemów konsolidacji finansowej, raportowania menadżerskiego. Wdraża i nadzoruje projekty optymalizacji procesów księgowych. Aktywnie uczestniczy w projektach restrukturyzacyjnych i M&A prowadzonych przez Grupę. Ukończył studia MBA-GFKM.