
Sprawozdania finansowe i raportowanie statutowe
FlexiReporting dostarcza rozwiązania dla optymalizacji procesu raportowania sprawozdań finansowych. Moduły raportowania statutowego FlexiReporting wspierają procesy uzgodnienia danych oraz przygotowania sprawozdań i raportów zgodnie z wymogami obligatoryjnymi.
Szeroka gama dostępnych narzędzi pozwala każdej firmie wybrać rozwiązanie dostosowane do jej potrzeb. Moduły sprawozdawczości finansowej doskonale sprawdzą się w polskich oddziałach międzynarodowych korporacji, gdzie centralny system ERP nie zapewnia wsparcia dla lokalnych wymogów raportowania finansowego.
Z kolei narzędzia wspierające uzgodnienie sald bilansowych (accounts reconciliation) oraz wewnątrzgrupowych (intercompany reconciliation) są szczególnie polecane zespołom księgowym funkcjonującym w ramach Centrów Usług Wspólnych oraz Grup Kapitałowych.
Korzyści z wykorzystania FlexiReporting w procesach raportowania finansowego
Zapewnij automatyzację i bezpieczeństwo dla procesów sprawozdawczości finansowej. Wykorzystaj FlexiReporting do wdrożenia rozwiązań, które wyeliminują niepotrzebną pracę oraz ryzyko błędów w procesie przygotowania sprawozdań
i raportów statutowych.
Redukcja kosztów dzięki integracji z ERP
Automatyzacja uzgodnień
i raportowania sprawozdań finansowych przekłada się na realne oszczędności. "Odzyskane" godziny mogą być przeznaczone na realizację innych, priorytetowych zadań zespołów księgowości i sprawozdawczości.
Bezpieczeństwo procesu
FlexiReporting istotnie ogranicza ryzyko błędów i zaraportowania nieprawidłowych wartości. Eliminacja formuł i łączy arkusza kalkulacyjnego, centralne zarządzanie regułami raportowania i elastyczne reguły walidacyjne stanowią gwarancję spójności i poprawności raportowanych wartości.
Niezależność od IT
Zaprojektowaliśmy FlexiReporting jako system dla księgowych i kontrolerów finansowych. Narzędzia administracyjne pozostają w rękach zespołu finansowo-księgowego. Zmiany w planie kont księgowych lub układach sprawozdawczych mogą być wprowadzane samodzielnie, bez angażowania specjalistów IT.
Pakiet narzędzi dla optymalizacji procesów sprawozdawczych i księgowych
Narzędzia do uzgodnienia sald, rozliczania kosztów i raportowania sprawozdań finansowych, rozwijane lokalnie przez polską firmę, zapewniają pełną zgodność
z obowiązującymi regulacjami i wymogami prawnymi.
Paleta narzędzi wspierająca uzgodnienie danych i przygotowanie raportów statutowych
Moduły FlexiReporting zawierają predefiniowane szablony, które implementują wymogi sprawozdawcze oraz "najlepsze praktyki". Z drugiej strony otwarte interfejsy integracji z ERP i elastyczne mechanizmy konfiguracji zapewniają możliwość dostosowania systemu do unikalnych potrzeb każdej firmy.

Sprawozdania finansowe
SF XML
Wybierz spójny proces raportowania sprawozdań finansowych i not objaśniających. Wykorzystaj FlexiReporting do budowy rozwiązania, które obsłuży wszystkie etapy raportowania sprawozdań finansowych. Przetwórz automatycznie dane z księgi głównej, wprowadź korekty i pozycje uszczegóławiające noty,
by uzyskać kompletne sprawozdania finansowe w formacie PDF i SF XML.

Skonsolidowane sprawozdania finansowe
Zintegruj dane wszystkich spółek w systemie, który przeprowadzi Cię przez poszczególne kroki procesu konsolidacji. Wykorzystaj wbudowane mechanizmy FlexiReporting do przeliczeń walutowych, uzgodnień wewnątrzgrupowych i eliminacji konsolidacyjnych. Wygeneruj z systemu kompletne sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej oraz szczegółowe raporty dla audytora. I ciesz się czasem, który oszczędzasz dzięki wdrożeniu systemu.

Raportowanie meldunków do GUS
Skorzystaj z naszych doświadczeń w zakresie integracji raportowania z systemem ERP oraz budowy narzędzi RPA (robotyzacja procesów biznesowych). Co kwartał wysyłasz dziesiątki raportów dla wszystkich spółek Grupy? Błyskawicznie docenisz korzyści z wdrożenia FlexiReporting jako narzędzia automatyzacji raportowania F-01 i innych okresowych meldunków do Głównego Urzędu Statystycznego.

Uzgodnienie sald bilansowych
Proces accounts reconciliation ogranicza ryzyko raportowania nieprawidłowych wartości w procesach raportowania zarządczego i sprawozdawczości statutowej. FlexiReporting pomoże Ci zbudować mechanizmy automatycznych uzgodnień, które zweryfikują zgodność sald bilansowych ze szczegółowymi danymi z rejestrów i modułów pomocniczych.

Uzgodnienie transakcji wewnątrzgrupowych
Zyskaj kontrolę nad tysiącami faktur i dokumentów wystawianymi wzajemnie przez spółki powiązane. Zbuduj skuteczny proces intercompany reconciliation, który pozwoli na identyfikację i wyjaśnienie różnic w raportowaniu sald wewnątrzgrupowych w procesie konsolidacji. Wykorzystaj FlexiReporting, by zapewnić księgowym w spółkach narzędzie, które pomoże im samodzielnie uzgodnić transakcje wewnątrzgrupowe.

Przegląd analityczny w procesie zamknięcia miesiąca
Zapewnij efektywną współpracę księgowości
i controllingu w procesie zamknięcia miesiąca. Skróć proces raportowania wyników i popraw jakość danych korzystając z raportów analytical review. Zyskaj możliwość podglądu roboczych raportów finansowych na tle budżetów, prognoz i wartości historycznych, by wychwytywać braki i błędy w dekretacji dokumentów księgowych przed zaraportowaniem wyników.

Alokacje i rozliczenia kosztów
Rozliczaj koszty wspólne działów na jednostki biznesowe zgodnie z potrzebami sprawozdawczymi. Alokuj koszty do spółek, oddziałów czy segmentów działalności, według kluczy i reguł zatwierdzonych przez audytora. Stwórz mechanizmy, które automatycznie przygotują polecenie księgowania dla rozdzielników przygotowanych przez FlexiReporting.

Zarządzanie rezerwami
Zbuduj narzędzia analityczne zapewniające optymalny przepływ informacji pomiędzy księgowością
i biznesem. Wykorzystaj FlexiReporting do wypełnienia luk systemowych w procesie zamknięcia miesiąca. Jeżeli nadal liczysz rezerwy w arkuszach Excel, sprawdź jak FlexiReporting pomógł usprawnić zbieranie informacji z różnych komórek i systemów by zautomatyzować zawiązywanie rezerw.

MSSF 16
Zbuduj centralne repozytorium dla umów długoterminowego korzystania z aktywów. Skorzystaj
z możliwości automatyzacji wyceny i raportowania finansowego kontraktów leasingu, najmu i użytkowania wieczystego zgodnie z wymogami MSSF 16. Zyskaj komfort prawidłowej wyceny bilansowej aktywów
i zobowiązań bez konieczności stałego audytowania arkuszy i formuł Excel.
Wybierz rozwiązania pomyślnie wdrożone w wielu polskich firmach
Systematycznie rozwijamy FlexiReporting z wizją stworzenia najlepszego polskiego systemu dla controllingu
i sprawozdawczości finansowej. Wśród firm, które nam zaufały znajdują się wiodące polskie przedsiębiorstwa. Skutecznie konkurujemy z globalnymi dostawcami oferując naszym Klientom rozwiązanie w pełni dopasowane do lokalnych wymogów sprawozdawczych.

















System bardzo dobrze poradził sobie ze skalą i złożonością Grupy. W wyniku wdrożenia dysponujemy spójnym repozytorium danych finansowych wszystkich konsolidowanych spółek niezależnie od różnic w systemach i strukturach ewidencji księgowej prowadzonej na poziomie jednostkowym.
System raportowania statutowego FlexiReporting
FlexiReporting łączy potrzeby nowoczesnego controllingu i sprawozdawczości statutowej. Innowacyjne rozwiązanie doskonale integruje się z wiodącymi systemami ERP. Predefiniowane narzędzia zapewniają wsparcie w optymalizacji procesu zamknięcia miesiąca i raportowania statutowego. System doskonale wpisuje się w potrzeby zespołów księgowości i sprawozdawczości Centrów Usług Wspólnych SSC dostarczając bogaty pakiet narzędzi możliwych do wykorzystania niezależnie, bądź w ramach kompletnej platformy raportowania i sprawozdawczości FlexiReporting.
Raportowanie sprawozdań finansowych
FlexiReporting wspiera raportowanie jednostkowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych. W przeciwieństwie do podstawowych narzędzi generowania SF XML, system obsługuje pełen proces przygotowania sprawozdania finansowego. W ramach automatyzacji sprawozdawczości jednostkowej system przetwarza zestawienia sald i obrotów księgi głównej do układu prezentacyjnego Rachunku Wyników oraz Bilansu. Odpowiednie mapowanie kont księgowych pozwala automatycznie wypełnić część not objaśniających. Reguły systemu generują wyjściową wersję Zestawienia Zmian w Kapitale Własnym oraz Sprawozdania z Przepływów Pieniężnych. FlexiReporting umożliwia także wprowadzenie korekt i przekształceń (jeżeli są konieczne) oraz uzupełnienie pozostałych not objaśniających. Efektem procesu jest kompletne sprawozdanie finansowe w formacie SF XML. Oczywiście system zapewnia zgodność struktur raportowania XML z wymogami Ministerstwa Finansów.
Proces raportowania skonsolidowanych sprawozdań finansowych realizowany jest przez moduł konsolidacji FlexiReporting. Rozszerza on funkcjonalności raportowania statutowego o możliwość integracji danych jednostkowych z różnych systemów księgowych. Oprogramowanie do raportowania skonsolidowanych sprawozdań finansowych wspiera proces wyłączeń i eliminacji konsolidacyjnych. Konsolidacja sprawozdań może być prowadzona zarówno zgodnie z MSR/MSSF (raportowanie giełdowe) jak i według przepisów Ustawy o Rachunkowości.
System do uzgodnienie sald bilansowych
Rozwiązania FlexiSolutions mogą zostać wykorzystane do implementacji procesu Accounts Reconciliation. Praktyka formalnej weryfikacji sald bilansowych pozwala
w znaczącym stopniu ograniczyć ryzyko zaraportowania nieprawidłowych wartości. Formalny proces uzgodnień krzyżowych upewnia Dyrektora Finansowego i Głównego Księgowego, iż księgi obrachunkowe spółki prowadzone są zgodnie z zatwierdzoną polityką rachunkowości.
FlexiReporting pozwala zautomatyzować istotną część uzgodnień. Elastyczne możliwości integracji z modułem księgi głównej systemu ERP oraz rejestrami pomocniczymi (środki trwałe, należności, zobowiązania, rachunki bankowe) mogą zostać wykorzystane do budowy reguł i raportów uzgodnienia. Automatyczne zestawienia sald na kontach księgowych z podsumowaniem zapisów w modułach szczegółowych potwierdzają poprawność sald i stanowią doskonałą dokumentację audytową. Optymalnie zaprojektowany proces może efektywnie łączyć uzgodnienia automatyczne oraz wyjaśnienie ręczne sporządzane przez księgowych. Dodatkowo liderzy sekcji i zespołów księgowych oraz menedżerowie z obszaru finansów i księgowości zyskują wgląd online do dokumentacji uzgodnień oraz możliwość rewizji i akceptacji wyjaśnień przygotowanych przez "właścicieli" kont księgowych.
System do uzgodnienienia transakcji intercompany
Moduł uzgodnienia transakcji wewnątrzgrupowych przeznaczony jest dla Grup Kapitałowych. Narzędzie świetnie sprawdza się w organizacjach, w których wykonywane są duże ilości transakcji wzajemnych. Narzędzia FlexiReporting wspierają proces Intercompany Reconciliation. System wymaga zasilenia szczegółowymi danymi finansowymi spółek. Każdy z podmiotów importuje transakcje z jednostkami powiązanymi zarejestrowane na kontach przychodów i kosztów. W podobny sposób księgowi w spółkach wgrywają dokumenty składające się na otwarte pozycje należności i zobowiązań wewnątrzgrupowych.
System mapuje dane lokalne do grupowych struktur raportowania. W kolejnym kroku wykonywane jest automatyczne łączenie dokumentów transakcyjnych. FlexiReporting przetwarza dane źródłowe dopasowując dokumenty sprzedawcy i nabywcy na podstawie numeru i daty faktury oraz kwoty operacji. W większości przypadków uzgodnienie automatyczne dopasowuje 90-98% dokumentów. Do indywidualnego wyjaśnienia pozostaje zaledwie 2-10% transakcji.
Rozwiązanie zapewnia spójność raportowania transakcji wewnątrzgrupowych na potrzeby przygotowania skonsolidowanych sprawozdań finansowych. Wyjaśnienia zebrane w procesie uzgodnienia intercompany stanowią podstawę do zaksięgowania odpowiednich korekt konsolidacyjnych. Wykorzystanie systemu zapewnia szczegółową analitykę i możliwość uzgodnienia danych na poziomie szczegółów dokumentów źródłowych.
Wsparcie analityczne w procesie zamknięcia miesiąca
FlexiReporting wspiera proces zamknięcia ksiąg obrachunkowych. Rozwiązanie zapewnia efektywny przepływ informacji pomiędzy księgowością, controllingiem
i jednostkami biznesowymi.
Poza automatyzacją uzgodnień, system pozwala również na przygotowanie raportów do przeglądu analitycznego. Rewizja roboczych sprawozdań finansowych - Rachunku Wyników i Bilansu - na tle budżetów, prognoz oraz danych historycznych pozwala błyskawicznie wychwycić istotne odchylenia. Proces Analytical Review pozwala na ograniczenie błędów i nieprawidłowości w raportowaniu wyników finansowych.
FlexiReporting to również efektywne narzędzie alokacji kosztów. System w pełni wspiera rozliczenia zarządcze w modelu controllingu finansowego i analiz rentowności. Mechanizmy alokacji mogą być pomocne w procesach raportowania statutowego i sprawozdawczości finansowej. FlexiReporting z powodzeniem automatyzuje rozliczenia kosztów pomiędzy spółkami i samodzielnymi jednostkami biznesowymi wymagane przez regulacje podatkowe lub prawo bilansowe. System zapewnia możliwość wykorzystania dowolnych kluczy alokacji importowanych z systemu ERP lub wprowadzanych przez użytkowników za pomocą odpowiednich formularzy. Efektem procesu może być kompletna dekretacja dla polecenia księgowania, zawierająca rozliczenie rozdzielnika.
Naszym klientom pomagamy również w optymalizacji procesu zarządzania rezerwami. W tym zastosowaniu FlexiReporting pełni rolę integratora i konsolidatora danych wejściowych zbieranych z systemów i komórek biznesowych przedsiębiorstwa. Na podstawie danych wejściowych, parametrów oraz odpowiednio zdefiniowanych reguł system wylicza wysokość rezerwy niezbędnej do zaksięgowania na koniec danego okresu. Praktyczne przykłady wykorzystania systemu obejmują między innymi kalkulację rezerw na premie roczne i kwartalne. Mechanizm realizowany jako standardowa funkcjonalność modułu controllingu i analiz HR, który wylicza prognozowane saldo premii pracownika na podstawie skumulowanego wynagrodzenia oraz odpowiednich parametrów systemu bonusowego. W podobny sposób FlexiReporting może wypełnić lukę w w kalkulacji rezerw z tytułu rabatów retrospektywnych.
System do MSSF 16
Predefiniowane formularze gwarantują spójną rejestrację kompletu informacji niezbędnych do prawidłowej wyceny bilansowej aktywów oraz zobowiązań. Ustrukturyzowany układ kartoteki umowy pozwala skonsolidować wszystkie wymagane parametry kontraktu oraz założenia i szacunki jednostki stanowiące podstawę do kalkulacji odpowiednich pozycji sprawozdań finansowych.
Możliwość elastycznego, wielowymiarowego grupowania umów zapewnia raportowanie według spółek, jednostek biznesowych, kontrahentów, typów umów czy kategorii aktywów. Wreszcie, spójne archiwum zmian warunków i założeń, gwarantuje transparentność procesu badania dokumentacji księgowej w odniesieniu do pozycji aktywów, zobowiązań oraz kosztów powiązanych z raportowaniem według MSSF 16.