-
System controllingu finansowego implementujący model alokacji kosztów na centra zysków
i dostawców. - Narzędzia wspierające naliczenia rezerw na rabaty retrospektywne w procesie zamknięcia miesiąca zintegrowane z systemami sprzedaży Field Force.
- Moduł budżetowania zatrudnienia i wynagrodzeń zapewniający poufność danych kadrowo-płacowych oraz gwarantujący spójność budżetów finansowych.

SAP R/3
Płynne przełączenie integracji raportowanie pomiędzy JDEdwards i SAP R/3
FMCG
Szczegółowe analizy rentowności dostawców i odbiorców
Alokacja kosztów
Zaawansowany model alokacji kosztów
HR
Planowanie zatrudnienia
i wynagrodzeń
Kontekst projektu
Orbico Polska oferuje rozwiązania biznesowe dotyczące sprzedaży, logistyki, marketingu i zarządzania markami. Firma współpracuje z globalnymi liderami rynku FMCG (Procter&Gamble, Kellogg’s, Lavazza, Duracell, SC Johnson). Orbico zatrudnia w Polsce ponad 600 osób. Pracownicy Działu Sprzedaży docierają
do ponad 100 najważniejszych sieci handlowych oraz kilkunastu tysięcy niezależnych punktów sprzedaży.
FlexiReporting został wdrożony jako zintegrowany system controllingu finansowego i komercyjnego. Rozwiązanie pomogło pokonać wyzwania w zakresie informacji zarządczej, z którymi firma nie mogła sobie poradzić opierając się wyłącznie na projektach wewnętrznych.
Najważniejsze informacje
- FlexiReporting umożliwia raportowanie wyników zarządczych w przekroju kanałów dystrybucji oraz dostawców. System umożliwia monitorowanie rentowności w wymaganym układzie wspierając dwuetapową alokację kosztów operacyjnych. System przetwarza szczegółowe dane importowane z ewidencji księgowej oraz pozwala elastycznie definiować reguły i klucze alokacji. W rezultacie obciążenia kosztami poszczególnych centrów zysku są optymalnie powiązane z funkcją biznesową każdej jednostki.
W modelu biznesowym firmy występują rozliczenia i uzgodnienia rabatowe zarówno z Klientami jak
i Dostawcami. Model raportowania rentowności operacyjnej FlexiReporting integruje dane z ewidencji sprzedaży systemu ERP oraz systemu zarządzania sprzedażą i promocjami. Rozwiązanie wspiera kalkulację rezerw z tytułu rabatów retrospektywnych oraz umożliwia wielowymiarową analizę danych z możliwością
drill down do poziomu linii faktur sprzedażowych.
Bezpośrednio dla Działu Sprzedaży przygotowany został model wspierający przygotowanie krótkoterminowych kroczących budżetów sprzedaży (planowanie End-to-End). Rozwiązanie integruje planowanie wolumenów i wartości oraz zapewnia efektywną komunikację pomiędzy managerami klientów oraz kategorii. System dostarcza informacji wymaganych przez dostawców oraz wewnętrzne działy operacyjne.