Współpraca z FlexiSolutions pozwoliła mi na stworzenie elastycznego ekosystemu, który adresuje trudne problemy operacyjne i w spójny sposób odzwierciedla je w obszarze controllingowym. Szczególnie warto podkreślić elastyczność rozwiązań i podejście zespołu FlexiSolutions wysoko zorientowane na rozwiązanie problemu – mogliśmy dzięki temu znaleźć niestandardowe rozwiązania, z którymi nie radziły sobie pudełkowe systemy.
CDN Optima
Import danych z modułów GL
oraz BI systemu ERP
FMCG
Kompletny model controllingu producenta kosmetyków
Agile
Złożone rozwiązanie jako efekt serii zwinnych projektów
HR
Planowanie zatrudnienia
i wynagrodzeń
Kontekst projektu
Torf Corporation, polski producent kosmetyków, wytwarza ponad 2,5 mln produktów miesięcznie. Portfolio firmy obejmuje szeroką gamę produktów dostępnych w drogeriach i sieciach handlowych. Tołpa, znana polska marka pielęgnacji twarzy dla kobiet i mężczyzn, oraz wiodący producent past do zębów pod markami własnymi w Europie Środkowo-Wschodniej, jest częścią Torf Corporation.
Wzrost sprzedaży oraz presja na poprawę rentowności operacyjnej zwiększały zapotrzebowanie na rzetelną informację menedżerską. W 2017 roku Fundusz należący do Resource Partners nabył 70% udziałów w Torf Corporation, co dodatkowo zwiększyło wymagania dotyczące transparentności i terminowości raportowania wyników. Widząc rosnące oczekiwania interesariuszy, Dyrektor Finansowy postanowił unowocześnić pracę zespołu, dostosowując procesy oraz narzędzia controllingu i księgowości do skali biznesu, oraz aspiracji interesariuszy.
Następstwem tej decyzji był konsekwentnie realizowany program zmian. Objął on reorganizację struktury zespołu i podziału obowiązków, optymalizację sposobu korzystania z systemu ERP oraz wdrożenie narzędzi usprawniających pracę controllingu i księgowości.
Raportowanie zarządcze i analizy rentowności
W rezultacie FlexiReporting dostarczył menedżerom i właścicielom niezbędnych informacji na temat rentowności sprzedaży. Przetwarzanie danych odbywa się na najniższym poziomie szczegółowości (produkt i klient). Dzięki temu możliwa jest elastyczna konsolidacja wyników do poziomu marki, linii produktowej czy kanału dystrybucji. Obecnie Zarząd i menedżerowie sprzedaży mają pełną transparentność wpływu poszczególnych składowych na ostateczną wartość EBITDA.
Optymalizacja narzędzi analizy kosztów produkcji
Budżetowanie i prognozowanie
Wspólną inicjatywą CFO i Dyrektora Sprzedaży było wprowadzenie modyfikacji w procesie budżetowania sprzedaży. Celem była poprawa trafności budżetów i prognoz zarówno w perspektywie wskaźników operacyjnych (ilościowy plan sprzedaży dla Działu Produkcji) jak i finansowych (oczekiwany poziom zysków i możliwość wyznaczenia celów premiowych dla poszczególnych menedżerów). Potrzebne było stworzenie modelu zapewniającego zaangażowanie menedżerów operacyjnych, tak by zaplanować popyt Klienta na poszczególne produkty. Równocześnie system musiał zapewnić możliwość centralnego planowania parametrów operacyjnych (cenniki, warunki handlowe, strategie promocji, koszty wytworzenia).
Wdrożenie FlexiReporting w Torf Corporation przyniosło znaczące usprawnienia w zarządzaniu informacjami menedżerskimi, analizach rentowności, raportowaniu zarządczym oraz optymalizacji kosztów produkcji. Dzięki elastycznym możliwościom integracji i dopasowaniu narzędzi do specyfiki firmy, FlexiReporting umożliwił automatyzację kluczowych procesów, co zwiększyło transparentność, dokładność i terminowość raportowania. W rezultacie Zarząd oraz menedżerowie zyskali niezbędne narzędzia do podejmowania lepszych decyzji biznesowych, co wspiera dalszy rentowny rozwój firmy i spełnia oczekiwania wszystkich interesariuszy.
Kompletny proces raportowania wyników w systemie controllingu
Przejmij kontrolę nad przetwarzaniem danych i raportowaniem wyników by automatyzować procesy controllingu bez udziału działu IT.