Współpraca z FlexiSolutions pozwoliła mi na stworzenie elastycznego ekosystemu, który adresuje trudne problemy operacyjne i w spójny sposób odzwierciedla je w obszarze controllingowym. Szczególnie warto podkreślić elastyczność rozwiązań i podejście zespołu FlexiSolutions wysoko zorientowane na rozwiązanie problemu – mogliśmy dzięki temu znaleźć niestandardowe rozwiązania
z którymi nie radziły sobie pudełkowe systemy.

CDN Optima
Import danych z modułów GL
oraz BI systemu ERP
FMCG
Kompletny model controllingu producenta kosmetyków
Agile
Złożone rozwiązanie jako efekt serii zwinnych projektów
HR
Planowanie zatrudnienia
i wynagrodzeń
Kontekst projektu
Torf Corporation jest polskim producentem kosmetyków wytwarzającym ponad 2,5 mln produktów miesięcznie. Portfolio firmy obejmuje szeroką gamę produktów dostępnych w drogeriach i sieciach handlowych.
Tołpa jest znaną polską marką pielęgnacji twarzy dla kobiet i mężczyzn. Torf Corporation to także producent nr 1 past do zębów pod markami własnymi w Europie Środkowo-Wschodniej.
Stabilny wzrost sprzedaży oraz presja na poprawę rentowności operacyjnej powodowały wzrost zapotrzebowania na dobrą informację menedżerską. W 2017 roku Fundusz należący do Resource Partners kupił 70% udziałów Torf Corporation. To dodatkowo zwiększyło presję transparentnego i terminowego raportowania wyników. Dostrzegając rosnące oczekiwania wszystkich interesariuszy, Dyrektor Finansowy postanowił unowocześnić pracę podległego mu zespołu. Celem zmian było dostosowanie procesów, narzędzi controllingu i księgowości do skali biznesu oraz aspiracji i oczekiwań interesariuszy.
Następstwem tej decyzji był konsekwentnie realizowany program zmian. Objął on reorganizację struktury zespołu i podziału obowiązków, optymalizację sposobu korzystania z systemu ERP oraz wdrożenie narzędzi usprawniających pracę controllingu i księgowości.
Raportowanie zarządcze i analizy rentowności
Optymalizacja narzędzi analizy kosztów produkcji
Budżetowanie i prognozowanie
Wspólną inicjatywą CFO i Dyrektora Sprzedaży było wprowadzenie modyfikacji w procesie budżetowania sprzedaży. Celem była poprawa trafności budżetów i prognoz zarówno w perspektywie wskaźników operacyjnych (ilościowy plan sprzedaży dla Działu Produkcji) jak i finansowych (oczekiwany poziom zysków i możliwość wyznaczenia celów premiowych dla poszczególnych menedżerów). Potrzebne było stworzenie modelu zapewniającego zaangażowanie menedżerów operacyjnych, tak by zaplanować popyt Klienta na poszczególne produkty. Równocześnie system musiał zapewnić możliwość centralnego planowania parametrów operacyjnych (cenniki, warunki handlowe, strategie promocji, koszty wytworzenia).
Kompletny proces raportowania wyników w systemie controllingu
Przejmij kontrolę nad przetwarzaniem danych i raportowaniem wyników by automatyzować procesy controllingu bez udziału działu IT.