FlexiReporting to efektywne narzędzie wspierające controlling sprzedaży. System zapewnia efektywną wymianę informacji i komunikację pomiędzy działami Sprzedaży, Marketingu i Finansów.
Z FlexiReporting zbudujesz model budżetowy, w którym sprawnie przygotujesz ilościowy
i wartościowy plan sprzedaży. Otwarta architektura, pozwala na elastyczne projektowanie formatek planistycznych.
Tak działa FlexiReporting - system, który pomoże Ci zoptymalizować raportowanie i budżetowanie sprzedaży w przekroju produktów, kanałów, regionów dystrybucji i klientów.
FlexiReporting oferuje komplet narzędzi wspierających controlling sprzedaży. System wspiera procesy budżetowania, prognozowania i monitorowania realizacji.
Oprogramowanie integruje narzędzia controllingu finansowego i komercyjnego w spójnych procesach controllingowych. Dzięki temu finanse i sprzedaż pracują na spójnym zbiorze raportów. Procesy budżetowania i prognozowania sprzedaży zapewniają automatycznie właściwej jakości dane do konsolidacji budżetu całej firmy.
System wspiera planowanie i raportowanie wolumenów, wartości i rentowności sprzedaży. Implementacja narzędzi alokacji kosztów w systemie kontrolingu sprzedaży zapewnia możliwość monitorowania rentowności produktów, kanałów i klientów.
Możesz planować wolumen sprzedaży w jednostkach fizycznych właściwych dla oferty asortymentowej przedsiębiorstwa. Formatki pozwolą Ci planować ilość sprzedaży wyrażoną
w opakowaniach, kilogramach, tonach czy metrach sześciennych.
System gwarantuje 100% dopasowanie do modelu biznesowego przedsiębiorstwa. Formatki budżetowe w pełni odwzorują strukturę dywizji i grup produktowych firmy. Co więcej planowanie sprzedaży może odbywać się na poziomie pojedynczych produktów (indeksów sprzedażowych lub kodów EAN) lub na poziomach syntetycznych (marki, segmenty, grupy asortymentowe). Dane planowane na wyższym poziomie agregacji (brandy, grupy produktów) mogą być automatycznie alokowane na niższe poziomy na podstawie wskazanych kluczy alokacji.
Dzięki systemowi zyskujesz możliwość niezależnego planowania rynków czy klientów przez menedżerów sprzedaży. Każdy z użytkowników otrzymuje dostęp do personalizowanych formatek planistycznych. Mechanizmy zabezpieczeń systemu pilnują, by każdy z menedżerów widział wyłącznie dane swoich klientów, kanałów lub rynków dystrybucji.
System jest doskonale dopasowany do budżetowania sprzedaży do klientów handlu tradycyjnego
jak i nowoczesnego. Z łatwością odwzorujesz w nim model współpracy Twojej firmy z sieciami handlowymi w dystrybucji produktów FMCG. W przejściu pomiędzy ilościowym i wartościowym budżetem sprzedaży pomagają formatki implementujące cenniki, promocje, warunki handlowe. Dzięki temu system pozwala zbudować dowolną analitykę „sprzedaży netto” ujmując w modelu wszelkie rabaty kontraktowe i retrospektywne.
FlexiReporting pozwala efektywnie planować sprzedaż eksportową. Możesz definiować cenniki
i przygotowywać budżet w walutach obcych. Co oczywiste nie musisz martwić się o spójność danych, system automatycznie wykona przeliczenia budżetu na PLN za pomocą centralnie zdefiniowanych kursów budżetowych.
Dzięki FlexiReporting możesz wdrożyć comiesięczny, efektywny proces prognozowania sprzedaży. Po pierwsze system automatyzuje raportowanie danych Actual, co eliminuje konieczność przygotowania formatek do prognozy. Po drugie rozwiązanie pozwala na łatwą korektę danych
z wcześniejszych wersji prognozy. Wreszcie system zapewnia błyskawiczną możliwość aktualizacji wyników po każdej zmianie danych planistycznych. W ten sposób powstaje narzędzie, które pozwala zaktualizować forecast sprzedaży w ciągu 1-2 dni roboczych (lub nawet kilku godzin).
FlexiReporting pozwala na prowadzenie symulacji i analiz ad-hoc. W rezultacie kontrolerzy
i analitycy mogą szybko przygotować alternatywne wersje prognozy zmieniając wybrane parametry, cenniki czy warunki handlowe. Co więcej możliwość szybkiego przełożenia scenariuszy biznesowych na projekcję wyników finansowych dostarcza wartość dodaną dla procesów zarządzania ofertą i polityką cenową.
Z FlexiReporting zyskujesz pełną elastyczność modelowania budżetu sprzedaży. System wspiera planowanie sprzedaży bottom-up oraz top-down. W wielu zespołach sprzedaży wydatną pomocą jest możliwość szczegółowego planowania sprzedaży na poziomie produktów i klientów.
W takich przypadkach niezwykle użyteczna jest automatyczna konsolidacja budżetów cząstkowych do wartości zbiorczych, na poziomie kanałów, segmentów czy całej firmy,
bez konieczności łączenia danych z plików i arkuszy wypełnianych przez menedżerów.
Z drugiej strony planowanie sprzedaży w formule top-down pozwala ograniczyć pracochłonność i skrócić czas przygotowania budżetu lub prognozy sprzedaży. Przykładowo, system wspiera definiowane celów sprzedażowych dla poszczególnych marek, rynków czy dywizji. W kolejnym kroku dane te mogą być automatycznie alokowane do budżetów konkretnych menedżerów. Takim sposobem system eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania szczegółów planistycznych.
Wdrażając FlexiReporting uwolnisz analityków sprzedaży od ręcznego przygotowywania raportów realizacji budżetu sprzedaży. Integracja z rejestrem sprzedaży sprawia, iż monitorowanie realizacji planów odbywa się w sposób całkowicie zautomatyzowany. Dodatkowo szczegółowe raporty umożliwią pogłębioną analizę odchyleń od realizacji budżetu.
System tworzy centralne repozytorium danych, które integruje scenariusze ACTUAL, BUDGET oraz FORECAST. Rozwiązanie zapewnia spójne raportowanie sprzedaży i marży przez działy sprzedaży, marketingu i finansów. W ten sposób FlexiReporting zastępuje rozproszone raportowanie wycinków danych. Dzięki wdrożeniu systemu znika konieczność uzgadniania danych raportowanych za pomocą arkuszy Excel, wydruków z systemu sprzedażowego czy narzędzi Business Intelligence.
2021 FlexiSolutions. All rights reserved.
Co cię interesuje?