2024 FlexiSolutions. All rights reserved.
Home / Zastosowania / Prognozowanie sprzedaży – projektowanie i optymalizacja
Poznaj efektywny proces prognozowania sprzedaży i odkryj możliwości optymalizacji dzięki systemowi FlexiReporting.
Specjalizujemy się w zaawansowanych rozwiązaniach dla firm produkcyjnych i handlowych, oferując platformę wspierającą budżetowanie, prognozowanie i monitorowanie sprzedaży. Dzięki nam uzyskasz dogłębną analizę marżowości produktów, klientów i kanałów dystrybucji, co pozwoli na zoptymalizowanie procesów planowania.
FlexiReporting oferuje komplet narzędzi wspierających controlling sprzedaży, które mogą być wykorzystane do budżetowania, prognozowania i monitorowania realizacji planów. W ten sposób powstaje spójne narzędzie, wspierające wszystkie zadania planistyczne i raportowe wykonywane przez Dział Handlowy.
System integruje narzędzia planowania komercyjnego i finansowego, zapewniając spójność danych między działami Finansowymi i Handlowymi. Dzięki elastycznemu projektowaniu formatek planistycznych i automatycznej konsolidacji prognoz sprzedaży, wspieramy wszystkie zadania planistyczne i raportowe.
System wspiera planowanie i raportowanie wolumenów, wartości i rentowności sprzedaży. Dodatkowo oprogramowanie umożliwia implementację narzędzi alokacji kosztów w systemie kontrolingu sprzedaży. W takim scenariusz FlexiReporting może stać się centralnym repozytorium danych zapewniającym możliwość monitorowania rentowności produktów, kanałów i klientów.
Możesz prognozować wolumen sprzedaży w opakowaniach, kilogramach, tonach czy metrach sześciennych. System FlexiReporting jest w pełni dopasowany do modelu biznesowego przedsiębiorstwa, odwzorowując strukturę dywizji i grup produktowych firmy.
Co więcej, planowanie sprzedaży może odbywać się na poziomie pojedynczych produktów (indeksów sprzedażowych lub kodów EAN) lub na poziomach syntetycznych (marki, segmenty, grupy asortymentowe). Dane planowane na wyższym poziomie agregacji (brandy, grupy produktów) mogą być automatycznie alokowane na niższe poziomy na podstawie wskazanych kluczy alokacji.
W ten sposób zyskujesz możliwość niezależnego planowania rynków czy klientów przez menedżerów sprzedaży. Każdy z użytkowników otrzymuje dostęp do personalizowanych formatek planistycznych. Mechanizmy zabezpieczeń systemu pilnują, by każdy z użytkowników widział wyłącznie dane swoich klientów, kanałów lub rynków dystrybucji.
System doskonale nadaje się do budżetowania sprzedaży zarówno dla tradycyjnych, jak i nowoczesnych kanałów dystrybucji. Z łatwością odwzorujesz w nim model współpracy Twojej firmy z sieciami handlowymi w dystrybucji produktów FMCG. W przejściu pomiędzy ilościowym i wartościowym budżetem sprzedaży pomagają formatki implementujące cenniki, promocje, warunki handlowe. Dzięki temu system pozwala zbudować dowolną analitykę „sprzedaży netto” ujmując w modelu wszelkie rabaty kontraktowe i retrospektywne.
FlexiReporting pozwala efektywnie planować sprzedaż eksportową. Możesz definiować cenniki i przygotowywać budżet w walutach obcych. Nie musisz martwić się o spójność danych, system automatycznie wykona przeliczenia budżetu na PLN za pomocą centralnie zdefiniowanych kursów budżetowych.
Możesz zaimplementować comiesięczny i efektywny proces prognozowania sprzedaży od A do Z.
Po pierwsze, automatyzujemy proces raportowania danych „Actual,” co zdejmuje z Ciebie obowiązek przygotowywania formatek dla użytkowników. System automatycznie przygotowuje formularze z odpowiednimi danymi referencyjnymi.
Po drugie, nasze rozwiązanie ułatwia korektę danych z poprzednich wersji prognoz. W końcu dajemy możliwość błyskawicznej aktualizacji wyników po wprowadzeniu jakiejkolwiek zmiany w danych planistycznych. Dzięki temu uzyskujesz narzędzie, które pozwala na szybką aktualizację prognoz sprzedaży w ciągu zaledwie 1-2 dni roboczych, a czasami nawet kilku godzin.
System FlexiReporting wspiera planowanie sprzedaży metodą bottom-up oraz top-down, umożliwiając szczegółowe planowanie sprzedaży na poziomie produktów i klientów.
W takich przypadkach użyteczna jest automatyczna konsolidacja budżetów cząstkowych do wartości zbiorczych, na poziomie kanałów, segmentów czy całej firmy, bez konieczności łączenia danych z plików i arkuszy wypełnianych przez menedżerów.
Planowanie sprzedaży w formule top-down nie tylko ogranicza pracochłonność, ale również znacząco skraca czas potrzebny na przygotowanie budżetu czy prognozy sprzedaży. Nasz system umożliwia definiowanie konkretnych celów sprzedażowych dla różnych marek, rynków czy dywizji.
Następnie, te dane automatycznie alokujemy do budżetów indywidualnych menedżerów. W ten sposób eliminujemy potrzebę ręcznego wprowadzania szczegółów planistycznych, co znacznie upraszcza i usprawnia cały proces.
Wdrażając FlexiReporting uwolnisz analityków sprzedaży od ręcznego przygotowywania raportów realizacji budżetu sprzedaży. Integracja z rejestrem sprzedaży sprawia, iż monitorowanie realizacji planów odbywa się w sposób całkowicie zautomatyzowany. Dodatkowo szczegółowe raporty umożliwią pogłębioną analizę odchyleń od realizacji budżetu.
System tworzy centralne repozytorium danych, integrując scenariusze ACTUAL BUDGET oraz FORECAST, zapewniając spójne raportowanie sprzedaży i marży przez działy sprzedaży, marketingu i finansów. FlexiReporting zastępuje rozproszone raportowanie, eliminując potrzebę uzgadniania danych z różnych źródeł.
Poznaj FlexiReporting i dowiedz się, jak podnieść efektywność budżetowania i prognozowania finansowego dzięki zaawansowanym narzędziom wspierającym tworzenie prognoz sprzedaży.
Jesteśmy producentem oprogramowania dla controllingu, budżetowania, prognozowania i konsolidacji finansowej. FlexiReporting to elastyczny system, który doskonale się sprawdza we wszystkich obszarach controllingu finansowego, komercyjnego i operacyjnego.
2024 FlexiSolutions. All rights reserved.